Vanliga frågor

Betalning

Hur betalar jag?

Då vi använder oss utav Klarna för betalningar skapas alltid en faktura på ditt köp. Detta har du möjligen att ändra på om du vill använda andra betalningsalternativ såsom betalkort, direktbetalning eller Swish.

 

När och hur får jag min faktura?

Faktura skickas till den e-postadress du har uppgivit. Den brukar dyka upp inom ett dygn efter din beställning.

 

Kan jag få en ny faktura om jag slarvat bort min eller inte fått någon?

Då skickar vi en ny till din e-postadress. Kontakta oss på kundtjänst.

 


Beställning

Hur funkar det med rabattkoder?

På varukorgssidan finns en liten ruta där till vänster om ”Använd rabattkod” där du kan fylla i rabattkoden.

 

Kan jag använda min rabattkod efter beställning?

Om du har missat att fylla i rabattkoden, kontakta oss på kundtjänst så fort som möjligt så löser vi det.

 

Jag vill ha varorna levererade till en annan adress, får jag det?

Ja, det är möjligt att välja en annan leveransadress när du gör beställningen, om du tidigare har handlat genom Klarna Checkout. Har du inte det, kan paketet av kundsäkerhetsskäl endast sändas till betalarens adress.

 

Kan jag få mina varor levererade utomlands?

Nej, det kan man tyvärr inte få. Vi skickar enbart till adresser inom Sverige.

 

Kan jag ändra i en beställning efter att jag har godkänt den?

Ja, det kan du så länge vi inte har packat och skickat iväg den. Kontakta därför kundtjänst så fort som möjligt om du vill göra en förändring.

 

Jag klantade mig och skrev fel adress, är det kört nu?

Nej då, så länge vi inte har packat eller skickat kan vi rätta till det. Kontakta oss på kundtjänst så fort som möjligt.

 


Returer

Jag ångrar min beställning. Snälla, får jag avbeställa? 

Visst får du avbeställa så länge vi inte har packat och skickat iväg ordern. Kontakta oss på kundtjänst så fort som möjligt.

 

Jag har hämtat ut mina varor hos ombudet men nu ångrar jag köpet? Vad gör jag?

Enklast är om du hör av dig till oss på kundtjänst och meddelar att du vill utnyttja din ångerrätt. Sedan skickar du tillbaka varorna till oss. Har du valt att betala vara via faktura kommer du därefter att kontaktas av Klara för makulering av faktura. Vill du läsa mer om hur returhanteringen går till så kan du läsa våra köpvillkor.

 

Jag har returnerat en vara -när får jag mina pengar tillbaka?

Det är svårt att säga, det beror lite på vilken säsong det är och hur stort kundtrycket är. När varan kommit i retur stämmer vi av att den är ok. Därefter genomför vi återbetalningen som normalt brukar ta 1-2 dagar innan det syns på ditt konto. Därför kan det ta mellan 5-15 dagar innan du fått tillbaka dina pengar.

 

Kan jag strunta i fakturan om jag har returnerat varan?

Nej du kan inte strunta i att betala men du kan däremot ta kontakt med Klarna och flytta fram betalningsdatum. När sedan returvaran har kommit oss tillhanda så krediterar vi fakturan.

 


Reklamation

När jag packade upp varan jag köpt hos er så visade det sig att den vara trasig – vad gör jag nu?

Kontakta alltid oss på kundtjänst via mail så löser vi problemet. Det här gäller under hela garantitiden på två år.

 

Hur lång är garantitiden?

Alla varor vi säljer med undantag för eventuella livsmedel har två års garanti.

 


Leverans

Jag vill ha mitt paket imorgon – är det ens möjligt? 

Ja, om du beställer före 10.00 så är det möjligt att du har ditt paket imorgon men då måste allt klaffa. DHL gör sitt yttersta för att leverera på 1-2 dagar.

 

Vem sköter om leveranserna åt er?

Vi anlitar DHL för våra leveranser. Sändningen levereras till närmaste DHL-servicepoint.

Här kan du hitta ditt närmaste DHL-servicepoint

 

Jag vet att ni har skickat paketet för en vecka sen, men jag har inte fått någon avisering. Vad ska jag göra?

Kontakta oss på kundtjänst och uppge ditt ordernummer så kan vi försöka lösa det med DHL.

 


Övrigt

Svarar ni på alla mail?

Självklart gör vi det!

 

Jag skulle gärna vilja anmäla mig till ert nyhetsbrev så jag kan ta del av alla bra erbjudanden – hur gör jag det?

Bra tänkt – med vårt nyhetsbrev finns ingen chans att du missar något bra erbjudande som vi har. Klicka här så kommer du till sidan där du anmäler dig.

 

Om jag mot förmodan skulle tröttna på ert nyhetsbrev hur gör jag då?

Enkelt! I slutet på varje nyhetsbrev finns en länk där du kan avanmäla dig från framtida nyhetsbrev.

 

Vad tycker andra kunder?

Klicka på länken nedan så kommer du till vår profil på Trustpilot där man kan se vad andra kunder som handlat hos oss tycker och tänker.

Vanliga frågor